1393-08-10 20:29
5905
13
5207
حاشیه های 134 اُمین جلسه شورای شهر گرگان ؛

از انتقاد شدید ربیعی به سایت های منتقد تا تجمع معترضین عدالت 78 در صحن شورا /نورا:از بانوان گرگانی پوزش می طلبم

رئیس شورای شهر گرگان نسبت به برخی سایتهای منتقد شورا اعتراض کرد و گفت : این سایت ها ، کارها و خدمات شهرداری و اعضای شورای شهر را اصلا رصد نمی کنند ، بلکه با درج مطالبی ، همه خدمات ارائه شده به شهر و شهروندان را زیر سئوال می برند.

به گزارش گلستان ما ، یکصد و سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در حالی برگزار شد که حاشیه هایی را به همراه داشت.

تاخیر اعضای شورا در جلسات به رویه تبدیل شده است

این بار هم باز برخی از اعضای شورای شهر گرگان به موقع در شورا حاضر نشده بودند و این موضوع باعث شد تا جلسه شورای شهر با تاخیر آغاز شود و خبرنگارانی که از ابتدا در شورا حاضر بودند نسبت به این موضوع انتقاد داشته باشند .

در تاخیر به وجود آمده ، حسین ربیعی رئیس شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه شورا خدمات ارزشمندی را در طول سال با مناسبت های مختلف به هیات های مذهبی و مراسم مرحوم لطفی و نمایندگان فقید و ... ارائه داده است ، گفت: تنها به عنوان نمونه از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری 600 میلیون ریال از محل نصب بنرهای تبلیغاتی آنها کمک شده است و ما نیز بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی شورا در دهه عاشورا قرار است برای آنان کار انجام دهیم.

ربیعی : سایت های منتقد ، دوستان نادانی هستند که هدفشان تخریب است

وی در ادامه سایت های منتقد را دوستان نادان خطاب کرد و افزود: این سایت ها ، کارها و خدمات شهرداری و اعضای شورای شهر را اصلا رصد نمی کنند ، بلکه با درج مطالبی همه خدمات ارائه شده به شهر و شهروندان را زیر سئوال می برند.

ربیعی با بیان اینکه ما نمی گوئیم کارهای ما ایراد ندارد ، تصریح کرد: این سایت ها در واقع کار و هدفشان تخریب است و این برای اعضای شورا جای سئوال دارد که در این شهر، آیا هیچ فرد ، ارگان و نهادی به عنوان مسئول و ناظر بر این سایت ها وجود ندارد که در واقع این سایت ها ، شمشیر را از رو علیه ما و شهرداری و خدمات ارائه شده به مردم و شهروندان ، بسته اند ؟

وی با اشاره به سخنی از امام حسین (ع) مبنی بر این که ( اگر دین ندارید ، آزاده باشید) خطاب به مدیران این سایت ها گفت : شما حداقل اگر دو مورد خطاها و اشتباهات را می گوئید ، یک مورد از خدمات ارائه شده به مردم را نیز بازگو کنید و این قدر بی انصافی در کارهای تان نداشته باشید.

رییس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات در دین اسلام است ، اما آن هم چارچوب مشخصی دارد ، آیا نوشتن و ایجاد این سایت ها چارچوب ندارد که برخی هر چه و هر گونه دلشان بخواهد ، مطلب می نویسند و این اصلا درست نیست که این سایت ها کارهائی که به این شدت و قدرت کار می شود را نبینند.

زهرا نورا : از بانوان شهروند گرگانی پوزش می طلبم

پس از اینکه اعضای شورا به جلسه اضافه شدند و رسمیت جلسه اعلام شد زهرا نورا تنها عضو بانوی شورای اسلامی شهر گرگان چهارم ، نطق پیش از دستور خود را با عنوان نگاه شورای اسلامی شهر گرگان به بانوان چگونه است ، گفت : از بانوان شهروند گرگان به علت اینکه با وجود گذشت یک سال از دوره چهارم شورا تاکنون هیچ اقدام ویژه ای در شهر انجام نشده است پوزش می طلبم.

وی ادامه داد: شیرمردانی که از وطن در برابر دشمنان دفاع کرده اند و اجازه ندادند ذره ای از خاک ما به دست دشمنان بیفتد در دامان شیرزنان این آب و خاک تربیت شده اند.

نورا در ادامه افزود: وظیفه شورا نگاه همراه با احترام و تامین حقوق شهروندی کلیه شهروندان اعم از زن و مرد و کودک و نوجوان و... است ، همانگونه که تعدادی از خانم های محجبه فضایی مناسب را برای ورزش کردن از شورا طلب کرده بودند .

نورا :  شورا به روزمرگی و شعارزدگی دچار شده است

وی در ادامه با بیان اینکه آیا بهتر نیست شورای شهر کار کارشناسی و در کمیسیون مربوطه نسبت به مسائل مختلف شهری داشته باشند، گفت: البته با حذف دو کمیسیون مهم سرمایه گذاری و خدمات شهری مثل اینکه شورا به جای کار کمیسیونی و کارشناسی و اظهار نظر درست و انجام وظیفه تصمیم گیری و تصمیم سازی ، بسنده به روزمرگی و گذشتن 3 سال باقی مانده عمر شورا را دارد و به جای عمل اکتفا به شعار می کند .

این عضو شورا در ادامه خاطر نشان کرد : ارتقاء نقش زنان در جامعه در گرو شناخت و آشنایی از مشکلات زنان و آشنایی از مشکلات زنان و بررسی و وقت گذاری در جهت رفع این مشکلات است.

گرزین : مردم از شعار زدگی خسته شده اند و به دنبال خدمات مناسب در شهر هستند

در ادامه جلسه ناصر گرزین سخنگوی شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر نباید خروجی شورا را زیر سوال ببرند گفت : اعضای شورا نباید وقتی موضوعی با اکثریت آرا به تصویب رسید برخلاف شورا حرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قانون وظائف شهرداری را معین کرده است ، افزود : مردم از شعار زدگی خسته شده اند و به دنبال خدمات مناسب در شهر هستند .

گرزین در ادامه تصریح کرد : باید به اقدامات شهرداری با انصاف نگاه کرد در حال حاضر حدود 140 پروژه در شهر گرگان اجرا می شود و این موضوع با تلاش فراوان شهرداری انجام می شود.

سخنگوی شورای شهر گرگان گفت : موضوع پل عدالت 78 در شورا مصوب شده است و نظرات باید کارشناسی باشد و بعد از بررسی طوری عمل کنیم که به نفع شهروندان باشد .

نورا : حذف دو کمیسیون خدمات شهری و سرمایه گذاری اشتباه بود

در ادامه جلسه ، زهرا نورا گفت: اعضای شورا در نطق پیش از دستور خود آزاد هستند و می تواند نقد های خود را ارائه دهند .

وی ادامه داد:  باز هم بر روی اشتباه بودن حذف دو کمیسیون خدمات شهری و سرمایه گذاری تاکید می کنم چون حذف این دو کمیسیون کار کارشناسی شورای شهر را کاهش داده است و می توان مصوبات اشتباه شورای شهر را با بررسی مجدد برگرداند و تغییر داد .

این عضو شورای شهر با انتقاد از اینکه جلوی شهروندان عدالت 87 را برای ورود به صحن شورا نباید گرفت ، گفت: باید اجازه دهیم شهروندان در جلسه شرکت کنند و مشکلات خود را مطرح کنند.

تجمع معترضین عدالت 78 در صحن شورا

گفتنی است ، در یکصد و سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان تعدادی از اهالی عدالت 78 به دلیل اعتراض به یک مصوبه شورا که به شهرداری اجازه می دهد در انتهای این کوچه ، پلی احداث نماید تا کوچه به زمین طرف دیگر رودخانه (قلعه حسن) وصل شود در سالن شورا حضور یافته بودند که اعضای شورا قول بررسی دقیق تر این موضوع را به آنها دادند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ر. ساوری

زهرا نورا : از بانوان شهروند گرگانی پوزش می طلبم .این بهترین جمله ای بود که در طول چهار دوره شورای شهر گرگان از یک عضو آن شنیدم .آن هم از تنها عضو زن شورای چهارم .ای کاش شهردار ، رئیس شورا و سایر اعضای مرد عضو شورا هم این سنت حسنه را یاد بگیرند .

0
0
پاسخ
1393-08-11 03:30
kaka

احتمالا منظور آقای ربیعی از سایت های منتقد که از آنان با عنوان " دوستان نادان " یاد کرده سایت هایی مانند : گرگان خبر ، گرگان نامه ، گرگان آنلاین ، گرگان نیوز و .... است که مدام در حمایت از جریانات اصلاح طلبی و پان گرگانیسم سنگ تمام می گذارند .اما در طول شورای چهارم و بخصوص بعد از رفتن چراغعلی ، به سایر دوستان در شورا می تازند .روزهای منتهی به 12 شهریور و زمان انتخاب هیئت رئیسه جدید شورای سال دوم نباید فراموش شود که یک عده چه هیاهویی به راه انداخته بودند .حالا هم همان سرخط را برای منفعل کردن شورا به بهانه های مختلف دنبال می کنند .

0
0
پاسخ
1393-08-11 03:36
عضو دیگر شورا

سلامیک نکته جالب و پارادوکس !!1. نورا : شورا به شعارزدگی دچار شده است .2. گرزین : مردم از شعار زدگی خسته شده اند .شما فکر می کنید کدام درست است ؟من فکر می کنم هر دو راست میگن و هر دو جمله عبارات صحیحی هستند ولی هیچ کدام راه حل منطقی برای برون رفت از این وضعیت که ترسیم کرده اند نمی دهند .خانم نورا و آقای گرزین لطفا راهکار پیشنهاد کنید .

0
0
پاسخ
1393-08-11 00:20
شهرک دکتر علی شریعتی

های به گچِ سمنانت بگیرن!وقتی خود اعضای شورای شهر می گویند ماست ما ترش است چرا مردم بگویند شیرین است؟

0
0
پاسخ
1393-08-11 02:27
رهنما

منظورش به شما و دوستانی است که به شما پیام نادرست می رسونند .

0
0
پاسخ
1393-08-11 09:21
حسنى

آقاى ربيعى علاقه خاصى داره به چاپلوسى و شنيدن تملق. شنيدن صداى مردم موجب آزار ايشان و دوستانش شده و تعجب ميكنه كه چرا هيچ كس به اين صداها واكنش نشان نميده.يكى نيست بهش بگه كه برادر شنيدن و خواندن حرف حق براى شما تلخه ديگران كه در محفل شما نيستند كه عيششان منقص شود

0
0
پاسخ
1393-08-11 06:18
محمد امین

با سلامعدالت 78 صحیح است که به اشتباه 87 در متن خبر ذکر شده است .

0
0
پاسخ
1393-08-11 14:36
جواد

پيگيرى ساخت پل توسط يك عضو جوان شورا انجام مى شود كه كاسب هم هست. اين پيگيرى به اين دليل صورت گرفته كه وى مالك چندين ملك در آن طرف رودخانه است و با ساخت پل به سود سرشارى مى رسد. انشاالله كه با هوشيارى نهادهاى ناظر شاهد اتفاقات اين چنين در شورا نباشيم .

0
0
پاسخ
1393-08-13 15:01
يك آزاده همرزم

جاى بسى تاسف كه آقاى ربيعى براى خود جايگاهى مقدس قائل است و طاقت كوچكترين نقد را ندارد. برادر اين دنيا مهمانسراست. معيار خدمت به خلق و اجراى فرامين الهى و احكام دينى است. افرادى مانند شما هزاران در اين سرزمين بوده اند و در دنياى سياست غرق. اما اكنون هيچ نام و نشانى از آنها نيست و فقط اعمال و كردارشان را با خود برده اند.اين همه سياست چرا؟

0
0
پاسخ
1393-08-14 03:34
سيد مهدى

كسى از سابقه و پيشينه اين آقاى ي عضو شورا اطلاعى داره؟

0
0
پاسخ
1393-08-15 01:28
ی

اگر بنا بر اعتراض و تجمع نسبت به این مصوبه قانونی شورای محترم باشد ، پس احترام به نماینده های مردمی شورا چه میشود؟تمامی تلاش ها در مصوبات جلسات شوراهای اسلامی شهر ها در جهت رونق وعمران هر چه بیش از پیش مناطق کمتر توسعه یافته شهری است.تهمت و انگ زدن به اعضای شورا و نادیده گرفتن زحمات آنها گناهی بس نابخشودنی است.

0
0
پاسخ
1393-08-15 02:50
جوادس

ضمن سلام علیرغم مصوبه شورا مبنی بر حذف پل ماشین رو و پیاده سوار از عدالت 78 و فقط احداث پل تاسیسات متاسفانه خبرها حاکی از اعمال فشار به شورا جهت احداث پل پیاده رو دارد .خواهشمند است شورای محترم شهر نسبت به حفظ حقوق اهالی عدالت 78 اقدام لازم را مبذول نمایند.

0
0
پاسخ
1394-07-07 05:54

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.